Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Circulació i estacionament de vehicles

Tenir una mobilitat creixent i diversa, sense hipotecar la qualitat de vida, el medi ambient i la fluïdesa del trànsit són els objectius que es volen assolir a la nostra ciutat.

En aquest sentit es pretén millorar l'ordenació del trànsit, aplicant mesures reductores de la velocitat, i ordenant l’estacionament lliure i els estacionaments reservats, entre d'altres accions.  

Zones d'estacionament públic

 Consulta el plànol de les zones d'estacionament públic a Vilafranca del Penedès:

 

 (clica sobre la imatge per a veure-la més gran)

 

Aparcament gratuït amb horari regulat

L'estacionament en aquestes places es regula amb rellotge horari obligatori a l’interior dels vehicles indicant l’hora d’arribada.

Zona blava gratuïta amb control horari

  • A partir del 22 d'abril de 2022 i fins que es liciti el nou contracte de gestió de l'aparcament.
  • Laborables (de dilluns a dissabte) de 9 a 13:30h i de 16:30 a 20:30h.
  • Temps màxim d’estacionament: 2 hores.

Aparcament damunt la llosa de la via del tren gratuït amb control horari

  • Ubicat entre l’Arxiu Històric Comarcal i el passeig Rafael Soler.
  • Laborables (de dilluns a dissabte) de 8 a 20h.
  • Temps màxim d’estacionament: 2h i 30 min.

Els rellotges horaris es poden obtenir a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament (c/ Cort, 14), a l’edifici de l’Enològica (c/ Amàlia Soler, 29) i a la Policia Local (c/ Pati del Gall, 16).

  

Instal·lació de passos remuntats o altres reductors de velocitat

Es valorarà la instal·lació d'un pas remuntat sempre i quan es donin com a mínim dos dels següents condicionants:

  • Tractar-se d'un vial urbà suficientment llarg per assolir una velocitat elevada (100 metres mínim).
  • Tractar-se d'un vial urbà pròxim a una llar d'infants, escola, institut o qualsevol altre centre de formació.
  • Tractar-se d'un vial urbà amb un elevat flux diari de vianants.

I en cap cas es construiran passos remuntats si es dóna alguna de les següents situacions:

  • Tractar-se d'un tram de carrer pròxim a centres sanitaris, parc de bombers o dependències policials.
  • Tractar-se d'una via que suporti una intensitat mitjana de trànsit superior als 5000 vehicles al dia.
  • Tractar-se d'un tram de carrer amb més de dos carrils a creuar.
  • Tractar-se d'un vial urbà que ja té un altre pas remuntat a menys de 200 metres.

Consulta les característiques constructives dels passos remuntats i rampes, la seva senyalització i la possibilitat d'instal·lar bandes sonores en aquest document (pdf).

Aquesta informació ha estat útil?
 Envia'ns un suggeriment

pujar inici

Accessibilitat